Menu

CESTA

obtiažnosť - stredná

69,5 km prevýšenie 699 m

Cyklotrasa vedúca okolo Oravskej priehrady cez poľskú Jablonku. Možnosť navštíviť pútne miesto - sochu Krista v Kline.

Popis trasy: Ivan Opát

K otvoreniu QR kodu je potrebne mať nainštalovanú appku Mapy.cz

Z Nižnej sa vydajte po hlavnej ceste 59/E77 smerom na východ do Trstenej. Na križovatke, kde sa odbočuje na Liesek do prava, alebo Chyžne do ľava, odbočte do ľava smerom na hraničný priechod v Trstenej. Po hlavnej ceste, ktorá je dosť frekventovaná, pokračujte až do dediny Jablonka, kde pri požiarnej zbrojnici odbočte do ľava, smer hraničný priechod Bobrov.

V Bobrove sa oplatí zastaviť a pozrieť si miestnu kalváriu, ktorá tu stojí už od roku 1834.

Pokračujte až do dediny Zubrohlava, kde na križovatke odbočte mierne v ľavo, na cestu 78 vedúcu smerom na Námestovo. No už po 1 km sa dostanete do dediny Klin. Na križovatke odbočte do prava, ďalej do dediny. Pokračujte stále rovno cez dedinu až pokiaľ nenarazíte na informačné tabule, ktoré vás povedú na pútne miesto, na kopec Grapa, kde sa nachádza 9,5 m vysoká socha Krista, ktorá je najvyššou sochou na Slovensku. Od nej sa vám naskytne nádherný výhľad na Tatry, Oravskú priehradu, či Oravskú Maguru.

Po návrate od sochy do dediny pokračujte na križovatke odbočením do prava, smer Námestovo. Tu sa môžete zastaviť na námestí Hviezdoslava, občerstviť sa v miestnych podnikoch. Tiež môžete navštíviť mestskú pláž, kde v jej okolí je takisto možnosť občerstviť sa.

Ďalšou vašou zastávkou môže byť návšteva Slanického ostrova, ktorý je dostupný len loďou. Zastaviť sa môžete tiež v Prístave a na priehradnom múre, odkiaľ je nádherný výhľad na priehradu v pozadí s Babou horou.

Pokračujte smerom na Štefanov, kde sa môžete pri odbočke do dediny rozhodnúť, či pôjdete hlavnou cestou do Tvrdošína, alebo cyklotrasou vedúcou po brehu vyrovnávajúcej nádrže. Na jej konci vás smerovky privedú k múzeu oravskej maliarky Márie Medveckej.

Odtiaľ vám už do cieľa zostáva asi len 5 km po hlavnej ceste až do Nižnej.