Menu

pre MTB

obtiažnosť - stredná

11,8 km prevýšenie 290 m

Okruh sa dá jazdiť obojsmerne, ale preferujeme jednosmerný. Výstup okolo Tretieho potoka, zjazd okolo Druhého.

Popis trasy: Ivan Opát

K otvoreniu QR kodu je potrebne mať nainštalovanú appku Mapy.cz

Štart trasy začína a aj končí za lavičkou, ktorá sa nachádza za základnou školou. No naša partička sa schádza pri krčme JAMA, odkiaľ vyrážame a kde po cyklotúre bude o vás dobre postarané. Okruh je výjazdný aj zjazdný v oboch smeroch, ale našou snahou bude ho zjednosmerniť. Odporúčame sa pohnúť proti prúdu rieky Orava.

Z Prasatína stekajú do Oravy tri výrazné potoky. Asi po 400 metroch prejdete suchou nohou Prvý, pokračujte ďalej po poľnej štrkovej ceste asi 300 metrov a prejdete tak isto Druhý. // keď budete z trailu klesať v tomto mieste – vpravo - sa napojíte na túto istú cestu //.

Krátkym 100 metrovým výjazdom opustíte poľnú cestu a napojíte sa na chodníček po trávnatej lúke, ktorý vás privedie až k Tretiemu. Ten ale neprejdite, trasa vedie okolo neho proti prúdu. // prejdením potoka sa dostanete k spojke, ktorou prídete do Krásnej Hôrky a následne na červenú trasu // Od tohto bodu budete stúpať asi 2,5 km s prevýšením 280 m.

Najprv po lesnej zvážnici, na konci ktorej uvidíte odbočku do prava a potom už stúpacím ,,cik-cak,, trailom až na žltú turistickú značku, ktorá sa vám objaví na smreku oproti, keď budete prichádzať na ďalšiu lesnú cestu. Tu sa dáte do prava a pokračujete žltou turistickou značkou až na vrchol Prasatína, 857 m n.m. // odbočením do ľava sa môžete dostať po žltej značke až na vrchol Skorušiny a následne do Oravíc // .

Na vrchole Prasatína, hneď pri turistickom stĺpiku, nájdete vľavo odbočku do lesa na zjazdový trail. Má dĺžku 2,5 km v príjemnom klesaní po vrstevniciach, ale aj s možnosťou krátko si odbočiť a vyskúšať aj skoky. Po vyjdení z lesa sa ocitnete na zjazdovke, po ľavej ruke budete mať kaplnku s posedením a pekným výhľadom na Nižnú a Velký Choč.

Prejdite zjazdovku na opačnú stranu takmer kolmo a asi 20 metrov do kopca sa vám objeví lesná cesta, ktorou budete zase klesať. Značky vás budú bezpečne viesť lesom aj lesnou cestou, ktorou sa dostanete dole okolo Druhého potoka na príjazdovú cestu.

Tou istou sa vrátite do vášho cieľa pri lavičke za školou. Pokiaľ vám týchto 10 km bolo málo, dajte si ešte jedno kolo

1. Pri výstupovom traili okolo Tretieho potoka, pri odbočke na ,,cik-cak,, stúpanie, hľadajte vľavo v kopci veľkú skalu, na ktorej je vytesaný letiaci orol.

2. Na vrchole Prasatína je pamätníček padlému nemeckému vojakovi.

3. Po vyjdení zo zjazdoveho trailu na lyžiarsku zjazdovku je poblíž kaplnka, od ktorej je krásne výhľad na Nižnú a Veľký Choč.