Menu

pre MTB

obtiažnosť - stredná

25,8 km prevýšenie 468 m

Okruh sa dá jazdiť obojsmerne, dostatočne široká šotolinová cesta, niekde štrková s vymletými miestami od dažďov, miestami starší a rozbitejší asfalt, niekde nový.

Popis trasy: Ivan Opát

K otvoreniu QR kodu je potrebne mať nainštalovanú appku Mapy.cz

Červenou trasou po prúde rieky sa dostanete do Podbiela, kde budete hľadať železný most cez rieku. Za ním zabočte do ľava a okolo píly sa dostanete po betónovej ploche na makadamovú cestu vedúcu do podbielanskej Magury.

Prašná cesta bude pokračovať až ku kameňolomu, za ktorým sa cesta zmení na hrubší asfalt. V tomto úseku začína aj stúpanie do výšky 940 m.n.m, teda treba vám vystúpať cca 468 výškových metrov na 6,5 km.

// v tomto bode trasy sa dá odbočiť do ľava na lesnú zvážnicu, ktorá vás vyvedie cez lúku až na hrebeň Oravskej Magury a po ňom sa môžete dostať na horský priechod Príslop nad Hruštínom a následne sa spusťiť do Oravského Podzámku, alebo pokračovať lesnou značenou cestou až na Kubínsku Hoľu//

Stúpanie je však veľmi pohodové, na pár miestach uvidíte aj nejaké výhľady, ale väščinou pôjdete medzi stromami. Takisto pohodové je aj klesanie po šotolinovej ceste začínajúce po nastúpaní spomínaných 468 m., avšak v niektorých úsekoch treba radšej spomaliť kvôli od dažďov vymletých úsekov.

Klesaním prejdete asi 7,3 km a prídete do Zemianskej Dediny, k roľníckemu družstvu. Miestnou asfatkou budete stále klesať celou dedinou. Po asi 1,9 km budete prichádzať na štátnu cestu E77, 50 metrov pred ňou uvidíte ponad cestu teplovzdušné potrubie.

Hneď pri ňom vpravo začína cyklotrasa, ktorou sa dostanete popod most štátnej cesty a železnice k rieke Orava. V jednom mieste po 50 metroch sa pripojíte na červenú trasu, tu sa aj rozdeľuje – odbočením do ľava pôjdete smerom na Tvrdošín a priamym smerom sa dostanete na asfaltovú hrádzu vedúcu až do centra Nižnej.

1. V Podbieli - v jeho centre - sa určite zastavte v komplexe pôvodnej ľudovej architektúry Bobrova raľa.

2. Za trošku námahy pri tlačení bicykla stojí výhľad z Červenej skaly, ktorá sa vypína nad obcou a z ktorej vidíte meander rieky Orava okolo Podbiela a okolitú prírodu ako na dlani.

3. Na vrchole vášho stúpania si môžete odpočinúť v štýlovom altánku na Petrovke.